Recherche

Publications

Damien CHANEY , Karim BEN SLIMANE et Mourad TOUZANI (2017) « Marketing to the (new) generations: summary and perspectives », Journal of Strategic Marketing, Vol. 25 , n° 3 , pp. 179-189
Damien CHANEY et DREW MARTIN (2017) « The Role of Shared Values in Understanding Loyalty over Time: A Longitudinal Study on Music Festivals », Journal of Travel Research, Vol. 56 , n° 4 , pp. 507-520
Damien CHANEY , MARYLINE SCHULTZ et ALAIN DEBENEDETTI (2016) « An integrative perspective of closeness in retailing: From retailers’ sense-giving to consumers’ sense-making », Journal of Retailing and Consumer Services, Vol. 32 , pp. 218-226
Damien CHANEY , Renaud LUNARDO et Dominique ROUX (2016) « The evoking power of servicescapes: Consumers' inferences of manipulative intent following service environment-driven evocations », Journal of Business Research, Vol. 69 , pp. 6097-6105
Damien CHANEY , Renaud LUNARDO et Grégory BRESSOLLES (2016) « Making the store a place of learning: The effects of in-store educational activities on retailer legitimacy and shopping intentions », Journal of Business Research, Vol. 69 , pp. 5886-5893
Damien CHANEY et CHRISTINA GOULDING (2016) « Dress, transformation, and conformity in the heavy rock subculture », Journal of Business Research, Vol. 69 , n° 1 , pp. 155-165
Damien CHANEY , Karim BEN SLIMANE et Ashlee HUMPHREYS (2015) « Megamarketing expanded by neoinstitutional theory », Journal of Strategic Marketing
Damien CHANEY , Karim BEN SLIMANE et Tao WANG (2014) « How do firms answer to stigmatization of customers? », Colloquium Latin American and European Meeting on Organization Studies du 02.04.2014 au 05.04.2014
Damien CHANEY , Karim BEN SLIMANE et Tao WANG (2014) « The revival of absinthe », New Institutionalism - 10th Workshop Rome 2014 du 20.03.2014 au 21.03.2014
Damien CHANEY et Karim BEN SLIMANE (2014) « Towards marketing of functionality: insights from Michelin and Hilti », Journal of Strategic Marketing, Vol. http://dx.doi.org/10.1080/0965254X.2014.920903
Damien CHANEY et Karim BEN SLIMANE (2014) « La grille d’analyse néo-institutionnelle au bénéfice de l’élargissement du marketing à des dimensions institutionnelles », Recherche et Applications en Marketing, Vol. 29 , n° 2 , pp. 99-117
Damien CHANEY , Karim BEN SLIMANE et Ababacar MBENGUE (2014) « Introducing customer blind spots: a cognitive approach on noncustomers », Journal of Strategic Marketing, Vol. 22 , n° 2 , pp. 135-148
Damien CHANEY , Karim BEN SLIMANE et Ababacar MBENG (2014) « Introducing customer blindspots: a cognitive approach on non-customers », Journal of Strategic Marketing
Damien CHANEY et Karim BEN SLIMANE (2013) « Hygienist Discourse and the Emergence of new Categories in the Alcoholic Drinks Market in France », EGOS du 02.07.2013 au 05.07.2013
Damien CHANEY et Karim BEN SLIMANE (2013) « Boundary Work and Deinstitutionalization: The fate of Absinthe in France from Fairy to Poison », 9th New Institutionalism Workshop du 14.03.2013 au 15.03.2013
Damien CHANEY et Roger MARSCHALL (2013) « Social legitimacy versus distinctiveness: Mapping the place of consumers in the mental representations of managers in an institutionalized environment », Journal of Business Research, Vol. 66 , n° 9 , pp. 1550-1558
Damien CHANEY et Karim BEN SLIMANE (2011) « Don't stay so close to your customer: Le paradoxe de la satisfaction client », Décisions Marketing, n° 63
Damien CHANEY et Karim BEN SLIMANE (2011) « Don’t stay so close to your customer : le paradoxe de la satisfaction client », Décisions Marketing, n° 63 , pp. 73-78
Damien CHANEY (2011) « Conquête ou fidélisation : la perception des stratégies relationnelles d’un festival de musiques actuelles par ses organisateurs et par son public », Décisions Marketing, Vol. 63 , pp. 49-59
Damien CHANEY (2010) « Fan-funded labels: what future for the recorded music industry? Presentation of the two cases, MyMajorCompany and ArtistShare », International Journal of Arts Management, Vol. 12 , n° 2 , pp. 44-48
Damien CHANEY (2010) « L’apport des cartes cognitives à l’analyse des représentations mentales », Recherche et Application en Marketing, Vol. 25 , n° 2 , pp. 93-115
Damien CHANEY (2009) « Musique enregistrée et stratégie d’artistes », Décisions Marketing, Vol. 55 , pp. 65-67
Damien CHANEY (2008) « Pourquoi acheter un CD quand on peut le télécharger? Une approche exploratoire par le concept d’appropriation », Management & Avenir, n° 20 , pp. 30-48
Damien CHANEY (2012) « The Music Industry in the Digital Age: Consumer Participation in Value Creation », International Journal of Arts Management, Vol. 15 , n° 1